" /> » Na szybko: dlaczego warto jeść owoce? Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
zdrowie!

Na szybko: dlaczego warto jeść owoce?

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Na grafice poniżej widzicie zawartość mojej owocowej spiżarni z okolic wcześniej jesieni, czyli tak w około września. Obok każdego owocu znajduje się informacja o najcenniejszych składnikach w nich zawartych. A poniżej kilka faktów, które, mam nadzieję, zachęcą Was do większego spożycia owoców lub utwierdzą w objadaniu się nimi!

Każdego dnia powinniście zjeść co najmniej 3-4 owoce w całości. To wcale nie jest takie trudne! Wkrójcie plastry pomarańczy do porannego musli lub jaglanki, zabierzcie ze sobą jabłko i banana na południową przekąskę, przygotujcie sobie owocowo-warzywny koktajl w blenderze, jedźcie owoce na deser i kiedy najdzie Was ochota na słodycze.

zdrowie!

✔ Świeże owoce dostarczają mnóstwa witamin i minerałów, stanowią także bogactwo fitozwiązków i flawonoidów, które pozytywnie wpływają na zdrowie. Jednym z bardziej interesujących właściwości fitozwiązków (np. polifenoli) jest ich działanie przeciwzapalne.

✔ W czasie sezonu na owoce jagodowe korzystajcie ile tylko możecie z borówek, jagód, malin, jeżyn, truskawek i innych. Ta rodzina owoców jest szczególnie bogata w witaminę C, luteinę i antocyjany. Te ostatnie pomagają między innymi rozszerzyć światło tętnic, zwiększając przepływ krwi do serca, a w konsekwencji zmniejszają ryzyko zawału serca.

ananasek
✔ Owocem, które na stałe powinno zagościć na Waszych stołach jest awokado – skarbnica jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, kwasu foliowego, witaminy B, witaminy E i potasu. Wczoraj pisałem o tym, że awokado zwiększa absorpcję niektórych składników odżywczych z innych produktów, np. beta-karotenu z marchewki czy pomidora. To jednak nie wszystko. Choć awokado to owoc tłusty, obniża ilość cholesterolu LDL (czyli tego „złego”). Zawarty w nim potas obniża ponadto ciśnienie krwi.

✔ Luteina zawarta w owocach jagodowych i awokado to przeciwutleniacz, który chroni oczy przed stresem oksydacyjnym skutkującym osłabieniem wzroku i niektórymi schorzeniami oka.

✔ Istnieje szereg badań, które wskazują na bliski związek dużego spożycia owoców z obniżonym ryzykiem zachorowań na raka i nowotwory.


musli

✔ Mało kto wie, że pomarańcze to świetne źródło wapnia. Nie mówiąc już o witaminie C. Mało kto wie też, że witamina C zwiększa absorpcję wapnia. Zatem pomarańcza to idealne rozwiązanie, jeśli chcecie zwiększyć dzienne spożycie wapnia. Świetnie sprawdza się także jako składnik napoju izotonicznego ze względu na duża zawartość wody i orzeźwiający smak.

✔ Owoce to także źródło zdrowych węglowodanów (cukrów), które wbrew wszystkich przedziwnym mitom nie tuczą, a wręcz przeciwnie pomagają utrzymać właściwą wagę ciała. Dodatkowo, są lekkostrawne (może oprócz awokado) idealnie nadają się jako szybka przekąska energetyczna tuż przed treningiem.

mango smoothie

Trochę chaotycznie, ale przypomniałem sobie właśnie o tej grafice i chciałem pokazać Wam, jak dużo możecie zyskać ze wprowadzenia do Waszego jadłospisu owoców na co dzień. A to i tak tylko garstka zalet z całego oceanu korzyści!

Zachęceni? To wcinamy! 😉

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox