" /> » Pieczony placek z warzywami Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
pers

Pieczony placek z warzywami

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

brok

Pizza. Każdy zna ten smak. I to uczucie. Aromatyczny, kuszący zapach. Chrupiące, lekkie ciasto. Ulubione składniki. Nic dodać, nic ująć. Wiele razy musiałem już tłumaczyć ubolewającym nad moim losem znajomym, że jako roślinożerca niczego nie muszę sobie odmawiać. Nawet pizzy. Co prawda nie będzie na niej ciągnącego się sera (update – będzie też i ser! zobacz nowy przepis na pizzę pepperoni z serem z ziemniaka!), ale to nawet lepiej, bo nie będzie na niej ciągnącego się, zbędnego tłuszczu. To chyba największa zaleta roślinnego jedzenia – prawie wszystko, co jesz (może oprócz chipsów, frytek, białego pieczywa itp.), jest zdrowe, lekkostrawne i smaczne. Dziś więc zapraszam Cię do spróbowania pieczonego placka z warzywami, która w mojej wersji nie ma w sobie żadnych słabych (czytaj – niezdrowych) punktów. I świetnie sprawdza się jako pizza.

Potrzebne rzeczy:

  • szklanka 250 ml (do mierzenia);
  • dwie duże miski;
  • piekarnik;
  • blacha do pieczenia;
  • papier do pieczenia.

Ciasto (jeden placek):

  • 5dkg drożdży;
  • 400 g mąki pszennej pełnoziarnistej;
  • łyżka cukru;
  • szczypta soli;
  • bazylia;
  • oregano;
  • 200 ml gotowanej wody (4/5 szklanki).

Wersja bez drożdży:

  • tak jak wyżej, tylko bez drożdży;
  • ewentualnie można dodać 2 łyżeczki proszku do pieczenia;
  • zamiast wody możesz użyć dowolnego mleka roślinnego w tej samej ilości.

Sos:

  • przecier pomidorowy (pół szklanki);
  • 2 ząbki czosnku;
  • sól;
  • pieprz;
  • oregano;
  • bazylia.

Nadzienie – 1 propozycja:

  • bakłażan;
  • cukinia;
  • czerwona cebula;
  • czarne oliwki;
  • świeże pomidory / krojone pomidory z puszki (dla leniuchów);
  • tofu wędzone.

Nadzienie – 2 propozycja:

  • bakłażan;
  • cukinia;
  • czerwona cebula;
  • czarne oliwki;
  • brokuły;
  • świeże pomidory.

t1

Zanim zajmiesz się ciastem pokrój na plasterki bakłażana i delikatnie posyp go solą. Zostaw go na parę/paręnaście minut aż odda wodę (w ten sposób pozbędziesz się gorzkiego posmaku warzywa) i zajmij się ciastem.

Ciasto drożdżowe:

Do miski wsyp pokruszone drożdże, łyżkę cukru, 2 łyżki mąki i 50 ml ciepłej wody. Rozczyn przykryj ścierką i zostaw na około 15 minut w ciepłym miejscu. Po tym czasie dodaj resztę mąki, olej, łyżkę soli, bazylię i oregano. Ugnieć ciasto i ponownie zostaw je na około 50 minut aż urośnie.

Ciasto bez drożdży:

Wsyp wszystkie składniki do miski i dokładnie ugnieć. Następnie rozwałkuj ciasto na blasze.

Sos:

Wylej przecier pomidorowy do miski, wyciśnij do niego ząbki czosnku, dodaj pieprz, oregano bazylię i sól. Ja osobiście nie dodaję soli, bo staram się unikać jej, kiedy to tylko możliwe, ale wybór należy do Ciebie. Rozsmaruj dokładnie sos na cieście.

Teraz możesz odlać wodę, którą oddał z siebie bakłażan.

sos

Nadzienie:

Są dwie możliwości. Możesz położyć na placku surowe, pokrojone warzywa lub wcześniej delikatnie je podgrillować w piekarniku. Jeśli wybierzesz pierwszą opcję, pokrój wszystko na cieńsze plasterki, żeby warzywa na pewno odpowiednio się upiekły.

Pierwszą warstwę na sosie ułóż z bakłażanów. Drugą – z cukinii. Na to wysyp posiekaną czerwoną cebulę, posiekane pomidory i pokrojone w plasterki oliwki.

W drugim wariancie pomidory pokrój w plasterki i połóż je po wysypaniu cebuli i oliwek. Jako ostatnie ułóż na pizzy drobno pokrojone kwiatki brokułu.

W pierwszym wariancie pokrojone plasterki tofu dodaj na około 10 minut przed końcem pieczenia.

Przygotowaną pizzę włóż do piekarnika rozgrzanego do 200 stopni na około 30 minut. Na gotowe danie możesz jeszcze położyć świeżą bazylię dla dodania aromatu i atrakcyjności. Gotowe!

up

Ten przepis jest naprawdę bardzo smaczny, pożywny i sycący. Brokuły i tofu są świetnym źródłem białka, więc śmiało możesz zjeść taką pizzę na kolację w dniu treningowym.

pers

Smacznego!

JS

 

 

 

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
  • można mąkę pszenną zastąpić żytnią?

    • JS

      Istnieje ryzyko, że ciasto będzie wtedy zbyt kruche i nie będzie się trzymać. Możesz spróbować, najwyżej nie będziesz mógł jeść palcami 🙂

      • Żytnia nie ma glutenu, więc nie urośnie tak ładnie. Będzie takie mocno zbite – niezbyt smaczne. Jak już koniecznie żytnia, to lepiej zmieszać z pszenną bądź inną z glutenem.

        • frania

          żytnia ma gluten

  • Żarłok

    Mniam mniam!! Naprawdę jest pycha!!! 🙂

  • Pizza bez sera jest lepsza, bo… można jej więcej zjeść, po prostu wchodzi więcej, omnomnommm :3

    • bukaj

      Dokładnie tak! 😉

  • Marzena

    Jak dla mnie wersja koniecznie bez brokułów (i mieszanki warzyw na patelnię:P) plus wegański ser i cienkie ciasto:)

    • bukaj

      Co kto lubi – każdy przepis można modyfikować 🙂

  • quleczka

    http://sojaturobie.blogspot.com/2014/02/pizza-weganska.html – sprobuj kiedys tej…niebo w gebie 🙂

    Pizza moim zdaniem powinna byc mozliwie cienka i piec sie mozliwe krotko…blizej kwadransa niz 30 minut…wtedy jest idealna 🙂

  • Pingback: » Dlaczego cheat meal i cheat day to największa głupota, jaką możesz zrobić Plant Punch |()

Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox