" /> » Prawie surowy sernik jaglany Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
okładka-jaglannik

Prawie surowy sernik jaglany

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Uwielbiam roślinne serniki, po prostu je uwielbiam. Oczywiście, jeśli zrobione są według dobrego przepisu. Nie dość, że są niesamowicie smaczne i często osoby jedzące zwykłe serniki nie są w stanie wyczuć różnicy (robiłem kilka takich eksperymentów, kiedy ludzie nie wiedzieli, że jedzą sernik bez sera – zawsze ich nabierałem!) to dodatkowo są pozbawione jakichkolwiek wyrzutów sumienia a wręcz – po prostu – są zdrowe. Taki np. fit tofurnik mojego przepisu (koniecznie sprawdźcie!) ma mnóstwo białka, wapnia, nie zawiera kwasów tłuszczowych nasyconych, jest lekki i zawiera rozsądną liczbę kalorii.

Albo dzisiejszy jaglannik – pomijam to, że to praktycznie surowe ciasto (oprócz ugotowanej kaszy jaglanej) – świeże owoce, suszone owoce, namoczone orzechy… Same dobroci! Przepis jest prosty i szybki w wykonaniu. Do tego dostarcza zdrowych kwasów tłuszczowych, dobrych węglowodanów i sporo białka z pełnym aminogramem – w tym porządną dawkę leucyny, która odgrywa ważną rolę w budowie mięśni (znajduje się w kaszy jaglanej i migdałach). Do tego jeszcze niezła dawka wapnia, żelaza i innych cennych mikroskładników. Czego chcieć więcej?

Do przepisu będzie Wam potrzebny blender kielichowy do wykonania dżemu na polewę. Spód i masę możecie również zmielić w blenderze lub jeśli nie jesteście pewni jego możliwości, świetnie sprawdzi się też maszynka do mielenia mięsa – o ironio! 😉

jaglannik

Dzień wcześniej musicie tylko namoczyć w wodzie orzechy, a w trakcie przygotowywania dżemu i spodu gotujecie kaszę jaglaną. Całość zajmie Wam 30-45 minut.

Składniki na dżem:
✔ 300 g borówek amerykańskich (mogą być mrożone)
✔ 6 suszonych daktyle
✔ 3 łyżki nasion chia
✔ odrobina wanilii (laseczki, aromatu itp.).

Wrzucamy do blendera (lub do maszynki) borówki, daktyle i wanilie, zaczynamy miksować. W trakcie miksowania dosypujemy nasiona chia. Daktyle można przez 2-3 godziny namoczyć, żeby łatwiej się blendowały, ale nie jest to konieczne, jeśli macie mocny blender.

Składniki na masę:
✔250 g ugotowanej kaszy jaglanej (2-3 szklanki suchej)
✔ 100 g namoczonych (najlepiej przez noc) nerkowców
✔ 4 łyżki wyciśniętego soku z cytryny
✔ 2 czubate łyżki cukru / ksylitolu / syropu z agawy / miodu
✔ odrobina wanilii (jak wyżej).

Nic odkrywczego – blendujemy lub miksujemy wszystko razem na gładką masę!

✔ spód:
– 100 g namoczonych (najlepiej przez noc) migdałów
– ok. 20 suszonych daktyli
– 2 łyżki karobu / kakao
– odrobina wanilii (jak wyżej)

Przed zmiksowaniem wszystkiego należy zmielić migdały, np. w młynku do kawy lub w blenderze. Potem – oczywiście – blendujemy! Tu podobnie – daktyle warto namoczyć przez 2-3 godziny, żeby łatwiej się blendowały. Jeśli używacie maszynki do mielenie nie musicie ani mielić uprzednio migdałów, ani namaczać daktyli.

Przygotujcie sobie tortownicę, na której rozsmarujecie spód. Na spód wyłóżcie i rozprowadźcie równomiernie masę. Następnie na masę wylejcie dżem. Całość obsypcie świeżymi borówkami i liśćmi mięty. Dobrze sprawdzą się także wiórki kokosowe.

Wartości odżywcze na 100g:

  • 225 kcal
  • 6 g białka
  • 25 g węglowodanów
  • 10 g tłuszczu.

Smacznego i moc z Wami! 🙂

 

Interesują Was inne przepisy nie-nabiałowe? Spróbujcie innych propozycji z mojego bloga:

twarożek1

 

 

 

 

serek3

 

 

 

 

 

 

 

 

twarozek

 

 

 

 

 

 

 

 

tofurnik3 - okładka

 

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox