" /> » Serek z nerkowców Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
serek33

Serek z nerkowców

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Serek z nerkowców to kolejny przepis udowadniający, że jeśli komuś brakuje nabiału na diecie roślinnej bez problemu może przygotować sobie rzeczy, które nie tylko będą zdrowsze, lecz również smaczniejsze od swoich mlecznych odpowiedników. Serek w smaku, konsystencji i fakturze przypomina swojego homogenizowanego, wanilinowego kolegę. Jest przy tym bardzo sycący i bogaty między innymi w żelazo.

serek2

Potrzebne składniki (składniki na cztery porcje):
✔ 200 g orzechów nerkowca;
✔ 2/3 szklanki mleka roślinnego;
✔ 4-6 łyżek soku z cytryny;
✔ 4 łyżki syropu z agawy;
✔ odrobina wanilii;
✔ (zamiast wanilii i agawy można użyć cukru z prawdziwą wanilią).

Namocz przez noc nerkowce w szklance wody. Odlej wodę i zblenduj orzechy z mlekiem roślinnym, sokiem z cytryny, syropem z agawy i wanilią. Włóż do lodówki na kilka godzin, aby serek miał czas na „zakwaszenie się”, co doda mu specyficznego smaku. Podawaj ze świeżymi owocami.

serek1

Wartości odżywcze (jedna porcja = 1/4 przepisu):
✔ 250 kcal
✔ białko: 9 g
✔ węglowodany: 15 g
✔ tłuszcz: 21 g
✔ żelazo: 3,5 mg (43% RDA mężczyźni i 20% RDA kobiety)
✔ magnez: 145 mg (36% RDA)
✔ cynk: 2.9 mg (26% RDA)
✔ fosfor: 296 mg (42% RDA)
✔ miedź: 1,1 mg (122% RDA)

Serek jest dość tłusty, ale jest to tylko dobry tłuszcz, a przy tym nerkowce są bogate w wiele składników mineralnych, co możecie zobaczyć powyżej. Świetnie sprawdza się jako śniadanie przed ciężkim dniem lub dodatek do regeneracyjnej kolacji. serek3

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox