" /> » Treningowe podsumowanie miesiąca – kwiecień Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
pushups

Treningowe podsumowanie miesiąca – kwiecień

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Postanowiłem wprowadzić na blogu nową serię wpisów – treningowe podsumowanie miesiąca. W ten sposób będę mógł dzielić się z Wami w bardziej uporządkowany sposób moimi postępami, a Wy będziecie mogli podglądać moje metody treningowe. Zastanawiałem się nad zintegrowaniem wszystkich kanałów, na których publikuję treści dotyczące treningu (facebook, instagram, youtube, snapchat) i forma wpisu na blogu pozwoli na najbardziej przejrzyste i wygodne w obsłudze przeglądanie i archiwizowanie treści.

Plan jest taki, żeby raz na miesiąc zdawać Wam relacje z treningów sztuk walki, kalistenicznych, crossfitowych i biegowych. Zatem ruszajmy!

Jeet Kune Do

Ostatnio wróciłem do intensywniejszych i regularniejszych treningów Jeet Kune Do (dla niewtajemniczonych jest to sztuka walki stworzona przez Bruce’a Lee). Regularna praca z moimi uczniami po prostu zmusiła mnie do tego. Nie żebym jakoś specjalnie się wzbraniał, wręcz przeciwnie! 😉

W tym okresie koncentruje się szczególnie na technice, rozwoju szybkości oraz gibkości potrzebnej do wysokich kopnięć. Pamiętajcie, – jeśli zależy Wam na obszernym zakresie ruchu np. właśnie w stawie biodrowym oprócz rozciągania mięśni ważne jest ich wzmacnianie, abyście byli wstanie unieść kończynę na odpowiedni poziom i mieć nad nią kontrolę, a nie tylko wyrzucać ją chaotycznie w powietrze!

Poniżej możecie zobaczyć jak doskonalę kopnięcia, programuje w głowie kombinacje na łapkach treningowych i dopracowuję ciosy na worku.

Kalistenika

Wziąłem się porządnie za siłę i eksplozywność. Zwiększam liczbę powtórzeń w podciągnięciach, dipach i pompkach. Dopracowuję stanie na rękach. Szlifuję sprężynkę, pompki eksplozywne oraz wskoki na skrzynię – powoli przygotowuję się do nauki salt. Intensywnie wzmacniam mięśnie brzucha (sylwetki gimnastyczne, smocza flagi, flaga chwytana i powoli flaga wyciskana…).

Crossfit

Tu także intensywna praca nad siłą przy jednoczesnym utrzymywaniu wydolności na wysokim poziomie oraz szlifowanie umiejętności: dynamiczne muscle-upy na kółkach, potrójne skoki na skakance (triple unders). No i bardzo dużo kettli – snatch, swing, clean, press, windmill, halo, turkish get-up – konsekwentnie pracuję nad wzmocnieniem i poprawą stabilizacji barku oraz rozwojem siły tylnego pasma (prostowniki, pośladki, dwugłowe uda).

Koniecznie dajcie znać, co sądzicie o pomyśle nowego cyklu wpisów na blogu. Jeśli macie jakieś uwagi albo pomysły – śmiało piszcie. Moc z Wami! 🙂

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox