" /> » Wytrawny twarożek z tofu Plant Punch | sport – żywienie – lifestyle
twarozek1

Wytrawny twarożek z tofu

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
0 Flares Filament.io 0 Flares ×

Jedną z rzeczy, która bardzo mocno kojarzy mi się z niedzielnymi, rodzinnymi porankami, kiedy byłem małym chłopcem jest gruba pajda chleba z twarożkiem napchanym po brzegi szczypiorkiem, rzodkiewką i pomidorami. Choć obecnie na samą myśl o białym serze ogarnia mnie raczej niesmak, opracowałem przepis, który doskonale zastępuje pierwowzór i przywołuje te same, błogie wspomnienia z dzieciństwa.

Choć staram się jak najlepiej dobierać słowa, ciężko uniknąć wyrazów takich jak zastępnik czy odpowiednik. Mimo to, chcę mocno zaznaczyć, że nabiał NIE jest czymś niezbędnym w zdrowej diecie i NIE trzeba go niczym zastępować. Tu chodzi tylko i wyłącznie o smak. Tak jak ostatnio wrzuciłem na bloga przepis na serek z nerkowców, który przypomina w smaku serek homogenizowany o wątpliwym składzie i właściwościach.

Wiele produktów roślinnych to świetne źródła wapnia – w dodatku bez zawartości kwasów tłuszczowych nasyconych i cholesterolu, w które nabiał jest „bogaty”. Wystarczy wiedzieć co, z czym i po co! Jeśli jesteście ciekawi, jak w łatwy sposób zaspokoić swoje zapotrzebowanie na wapń, przeczytajcie mój wpis całościowo poświęcony wapniu właśnie. A teraz wracamy do przepisu… 😉

twarozek

Składniki:

  • 2 kostki tofu (ok. 400 g)
  • 5 łyżek świeżego soku z cytryny
  • 50 ml niesłodzonego mleka roślinnego (najlepiej sprawdzi się sojowe)
  • posiekane drobno warzywa: szczypiorek, cebula, rzodkiewka (co kto lubi)
  • pokrojony w plastry pomidor
  • 3 łyżki płatków drożdżowych
  • sól, pieprz do smaku.

Kluczowymi składnikami tego przepisu są sok z cytryny i płatki drożdżowe. Sok zakwasi zmieszane ze sobą tofu i mleko, nadając masie nabiałowy posmak. Natomiast płatki drożdżowe wzmocnią jeszcze ten posmak i dodadzą mu głębi.

Zblenduj ze sobą tofu, mleko, sok z cytryny i płatki drożdżowe. Dodaj posiekane warzywa. Dopraw. Podawaj ze świeżym pieczywem. Nic prostszego i szybszego w przygotowaniu! Oczywiście najlepiej smakuje w niedzielne poranki. Połowa porcji z przepisu dostarczy Wam potężnej dawki białka i wapnia, a więc na zdrowie!

 

Spodobał Ci sie wpis? Udostępnij go znajomym.
Copyright © 2013 - 2019 Plant Punch Design: sixbox.es | Hosted by: zenbox